lördag 21 augusti 2010

Det är insidan som räknas

Ikväll är det jag, IKEA-katalogen och ett glas rött. Mannen i huset förnöjer sig på annat håll och jag har verkligen sett fram emot att få en stund ensam med min trycksvärtedoftande vän. Efter en dag på stan med massa folk och konstiga dofter somnade lilleman in redan kl 20. En timmes bonus!

Ärligt talat var det inte vansinnigt mycket nydanande i "tittskåpen". Men det är kul att läsa om innovativa lösningar och hur olika produkter har tagits fram. Bomull odlad enligt hållbara metoder, lätta konstruktioner som tar mindre på miljön att transportera m.m. IKEA har ju länge jobbat ihärdigt med miljö- och kvalitetsutsveckling i olika former. Men det känns helt rätt i tiden att trycka på det lite extra.

Här kommer några inspirationskollage med nyheter för hösten:

Pigga upp med



Solstråle - retrovas
Söndrum - fotoram
Trådig - fruktskål
Ekarp - lampfot

Möblera och inred med





Grundtal tvättvagn,
Kivik - soffa med "minnesskum" (Ska provsittas vid nästa IKEA-besök!),
Ställ - skoskåp (Verkar smart, men vart får alla mina stövlar plats?),
Vila - lakan i orange (Å vad jag älskar orange...)



Barnrum

Det här är ju en ny bransch för mig, men jag blir glad när jag bläddrar igenom dessa färgglada och lekfulla sidor. MVG.



Blåmes - barnstol (Pryder redan med värdighet vår svartvita matplats)
Stuva - förvaring
Somnat - spjälsäng i finaste grönt
Ulven - bäddset för barnsäng i mysigt mönster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar