onsdag 11 augusti 2010

A Rocking Chair Affair

Jag kan inte sluta tänka på vårt nya hus. Men när jag imorse stod och vek tvätt och lyssnade på regnet som droppade ner utanför kom jag å tänka på den mysiga kakelugnen som står i det öppna rummet mellan hallen och vardagsrummet i vårt nya hus. Det är en nymodern pjäs i vit puts där jag ser framför mig att kunna sitta och kura ihop mig med en bok en ruggig höstkväll. Kanske i en gungstol? Både mamma och mormor har gungstolar hemma och visst är det mysigt på något sätt. Det ser så rofyllt ut och stolen i sig gör att rummet ser inbjudande och hemtrevligt ut. Nu är jag inte så mycket för den riktigt klassiska modellen, men kan tänka mig någon av dessa. Men bäst är säkert att gå ut för att loppisfynda!



1. Danska klassikern J16 designad av Hans J. Wegner -44, www.rum21.se
2. Eller kanske finska Ilmari Tapiovaaras Mademoiselle, designad -58 www.ilmaritapiovaara.fi
3. IKEAs lillberg är ett tufft budgetalternativ, jag gillar speciellt tyget på dynorna i det här utförandet. Men då åker nog penseln fram och målar stommen vit
4. Stolab säljer Lilla Åland som ritades av Carl Malmsten -41

2 kommentarer:

  1. Jag skulle definitivt rekommendera nummer 1, som känns klassik men på ett modernt sätt.

    SvaraRadera
  2. Ja det är min favorit också =)

    SvaraRadera