fredag 20 augusti 2010

Termoskanna

Varje gång jag går in i en typ Cerverabutik och ser steltons termoskanna måste jag gå fram och klämma och känna lite. Den är något speciellt med den. Avskalad men samtidigt i härliga klara färger. Men jag vet ju att jag inte behöver den, vi har inte ens en kaffebryggare! Men det är lite som gungstolarna jag skrev om tidigare, det finns en indesignad mysfaktor. Retrokänslan, småkakor och kaffe i bersån. Det väcker iaf någonting hos mig.

Även om jag skulle offra en tå för min underbara espressomaskin, så gillar jag den här!


Riktigt hög termosmysfaktor hittade jag hos DN som spanat runt hos div second hand butiker.





Kanske får spara ihop till en hylla i köket där jag kan ha mina färglada mystermosar =)

1 kommentar:

  1. Vi har en grön Stelton, väldigt praktisk och snygg. Men kanske inte till espresso ;) Gillar hyllidén!

    SvaraRadera